Program Özellikleri

Program Tanıtımı 

Kuruluş:  İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü, Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde 01.03.2011 tarih ve 023335 sayılı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) kararı ile açılmıştır. Sosyal Hizmet Bölümü 2016/2017 Eğitim Öğretim yılında eğitim öğretime başlamıştır.

Kazanılan Derece: Sosyal Hizmet Uzmanlığı

Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora): Lisans

Kabul ve Kayıt Koşulları: Sosyal Hizmet Bölümü'ne İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliği'nin ilgili maddelerine uygun olarak YÖK, ÖSYM ve Rektörlükçe istenen belgelerle, Senato tarafından belirlenen süreler içinde kesin kayıt yaptırılır. Kayıt hakkı kazanan adayların kayıt için şahsen başvurmaları gerekir

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar: Formal

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları:

Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinin programda yer alan 240 AKTS kredi karşılığındaki tüm dersleri, en az 2.00 Genel Not Ortalaması ile başarı bir şekilde tamamlaması gereklidir

Program Profili  :              

Sosyal Hizmet Bölümü lisans programının amacı; evrensel değerler doğrultusunda sosyal hizmet eğitimini vermek, bilim üretmek ve üretilenlerin paylaşılmasını mümkün kılmak, toplumla işbirliği içinde olmak, politika üretmek, üretenleri desteklemek, toplumda var olan sosyal sorunların çözümüne katkıda bulunmak, toplumdaki eşitsizlikleri gidermek, insan hakları ihlallerine engel olmak ve insan haklarının toplumda herkes için geçerli kılınmasını sağlamaktır. Ayrıca ulusal ve uluslararası platformlarda mesleğimizi, ülkemizi ve üniversitemizi temsil etmektir

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle):

Sosyal Hizmet Bölümünden mezun olanlar sosyal hizmet uzmanı unvanı ile sosyal çalışmacı kadrosunda başta Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı olmak üzere; Sağlık Bakanlığı’na bağlı birimlerde, Adalet Bakanlığı’na bağlı birimlerde, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı birimlerde, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bağlı birimlerde, Üniversite hastaneleri ve özel hastanelerde, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları’nda, Yerel yönetimlerde, Sosyal hizmetler alanında hizmet veren sivil toplum örgütlerinde, Sosyal hizmetler alanında varolan özel sektör (kreşler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özel huzurevleri) kuruluşlarında görev alabilmektedirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş:

Mezunların, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) ve Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı (YDS) sonrası yüksek lisans programlarına başvuru yapma hakkı bulunmaktadır.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme:

Tüm sınavlar, ölçme ve değerlendirmeler İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliği'nin ilgili maddeleri doğrultusunda yapılır.

Mezuniyet Koşulları:

Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinin mezun olabilmesi için programda yer alan 240 AKTS kredi karşılığındaki tüm dersleri, en az 2.00 Genel Not Ortalaması ile başarı bir şekilde tamamlaması gereklidir.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ): Tam zamanlı

Bölüm Olanakları:

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi'nin, Sağlık Bilimleri Fakültesi'nin ve Sosyal Hizmet Bölümü'nün derslikleri, kütüphane, bilgisayar laboratuvarı, bilimsel toplantılar gibi tüm olanaklarından yararlanır.

Program Çıktıları

Bilgi

Kuramsal-Olgusal

  • TYYC-1 - Mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları; insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde gerçekleştirebilme
  • TYYC-2 - Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilme ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma
  • TYYC-14 - Sosyal hizmet uygulaması sürecinde müracaatçı sistemleri ile (mikro, mezzo ve makro düzeylerde) etkili iletişim kurma ve iletişim araçlarını kullanma (medya) bilgi ve becerisine sahip olma

Beceriler

Bilişsel-Uygulamalı

  • TYYC-2 - Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilme ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma
  • TYYC-6 - Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme
  • TYYC-7 - Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve bu anlayışı yaşam boyu sürdürebilme
  • TYYC-9 - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
  • TYYC-10 - Müracaatçının (birey, aile, grup, toplum) psiko-sosyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik ön değerlendirme yapabilme, etik ilkeler doğrultusunda müdahalede bulunabilme, müdahalenin etkililiğini ölçebilme, süreci ve sonucu raporlaştırabilmeyi içeren planlı müdahale sürecini gerçekleştirebilme; sosyal hizmete ilişkin kuram, yaklaşım ve modelleri bu süreçte kullanabilme
  • TYYC-11 - Sosyal politika ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına (birey, grup, toplum) sosyal politikaların planlanması ve hayata geçirilmesinde etkili olma
  • TYYC-12 - Genelci sosyal hizmet bilgi ve becerisini farklı sosyal hizmet alanlarında (engellilik, yoksulluk, yaşlılık, çocuk, genç v.b.) bağımsız olarak uygulayabilme
  • TYYC-13 - Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması yapabilme
  • TYYC-16 - İnsani hizmet örgütlerinde yönetim süreçlerini bilme ve çağdaş yönetim anlayışını benimseyerek uygulayabilme
  • TYYC-18 - Alanıyla ilgili saptadığı ihtiyaçların karşılanması ve sorunların çözülmesi amacıyla proje planlama, uygulama, sonlandırma, değerlendirme ve sonuçları ilgili taraflarla paylaşma

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

  • TYYC-3 - Toplumsal sorunlara bilimsel veriler; kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar geliştirilmesine katkı verme
  • TYYC-4 - Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirme ve bilimsel araştırma sürecini yönetebilme
  • TYYC-5 - Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilme, analiz ve sentez yapabilme
  • TYYC-6 - Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme
  • TYYC-7 - Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve bu anlayışı yaşam boyu sürdürebilme
  • TYYC-10 - Müracaatçının (birey, aile, grup, toplum) psiko-sosyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik ön değerlendirme yapabilme, etik ilkeler doğrultusunda müdahalede bulunabilme, müdahalenin etkililiğini ölçebilme, süreci ve sonucu raporlaştırabilmeyi içeren planlı müdahale sürecini gerçekleştirebilme; sosyal hizmete ilişkin kuram, yaklaşım ve modelleri bu süreçte kullanabilme
  • TYYC-11 - Sosyal politika ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına (birey, grup, toplum) sosyal politikaların planlanması ve hayata geçirilmesinde etkili olma
  • TYYC-12 - Genelci sosyal hizmet bilgi ve becerisini farklı sosyal hizmet alanlarında (engellilik, yoksulluk, yaşlılık, çocuk, genç v.b.) bağımsız olarak uygulayabilme
  • TYYC-13 - Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması yapabilme
  • TYYC-16 - İnsani hizmet örgütlerinde yönetim süreçlerini bilme ve çağdaş yönetim anlayışını benimseyerek uygulayabilme
  • TYYC-18 - Alanıyla ilgili saptadığı ihtiyaçların karşılanması ve sorunların çözülmesi amacıyla proje planlama, uygulama, sonlandırma, değerlendirme ve sonuçları ilgili taraflarla paylaşma

Öğrenme Yetkinliği

  • TYYC-7 - Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve bu anlayışı yaşam boyu sürdürebilme
  • TYYC-16 - İnsani hizmet örgütlerinde yönetim süreçlerini bilme ve çağdaş yönetim anlayışını benimseyerek uygulayabilme

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

  • TYYC-8 - Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
  • TYYC-9 - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
  • TYYC-13 - Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması yapabilme
  • TYYC-14 - Sosyal hizmet uygulaması sürecinde müracaatçı sistemleri ile (mikro, mezzo ve makro düzeylerde) etkili iletişim kurma ve iletişim araçlarını kullanma (medya) bilgi ve becerisine sahip olma
  • TYYC-17 - Meslekler-disiplinlerarası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme; kurumlar arası ilişki, işbirliği ve eşgüdüm sağlayabilme ve ortak hizmet geliştirebilme

Alana Özgü Yetkinlik

  • TYYC-7 - Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve bu anlayışı yaşam boyu sürdürebilme
  • TYYC-8 - Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
  • TYYC-9 - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
  • TYYC-11 - Sosyal politika ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına (birey, grup, toplum) sosyal politikaların planlanması ve hayata geçirilmesinde etkili olma
  • TYYC-12 - Genelci sosyal hizmet bilgi ve becerisini farklı sosyal hizmet alanlarında (engellilik, yoksulluk, yaşlılık, çocuk, genç v.b.) bağımsız olarak uygulayabilme
  • TYYC-13 - Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması yapabilme
  • TYYC-14 - Sosyal hizmet uygulaması sürecinde müracaatçı sistemleri ile (mikro, mezzo ve makro düzeylerde) etkili iletişim kurma ve iletişim araçlarını kullanma (medya) bilgi ve becerisine sahip olma
  • TYYC-16 - İnsani hizmet örgütlerinde yönetim süreçlerini bilme ve çağdaş yönetim anlayışını benimseyerek uygulayabilme
  • TYYC-17 - Meslekler-disiplinlerarası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme; kurumlar arası ilişki, işbirliği ve eşgüdüm sağlayabilme ve ortak hizmet geliştirebilme
  • TYYC-18 - Alanıyla ilgili saptadığı ihtiyaçların karşılanması ve sorunların çözülmesi amacıyla proje planlama, uygulama, sonlandırma, değerlendirme ve sonuçları ilgili taraflarla paylaşma
Menüyü Kapat